Uppsatsskrivande i ett fönster i ett rum utan ett köksbord. Att bli sedd av någon som älskar mig så mycket att han vill ge bort mig. Feministkväll i babasonic-lokaler. Nattliga samtal. Besök från någon som känns som en syster. Förvirrande kväll och en kyss. En söndag i solen och struntprat. En kväll med spel och pannkakor. Ett varv runt årstaviken. Allt som behöver sättas ord på. Allt som är att inte vara en bricka i ett spel. Att inte vara en källa till spänning. Att inte vara någonstans där jag blir förminskad. Att inte falla ner och vilja på riktigt. Att inte lära sig själv att bara vara värd att bli bortvald. Att vara värd någon som har plats för mig. Han har en räv bakom örat och inga fingrar längs min ryggrad. Jag har tröttnat på de som är rädda för dålig stämning. Jag känner en svärmisk känsla i magen, en nyfikenhet. Men det måste få vara på mina villkor också.

Kommentera

