juni

varför finns det ingenstans att höra dina tankar utan att höra din röst
att sjunga engelska låtar på svenska
viskar i mitt öra saker du vill känna
vaknar du på egen hand och undrar var du är?
du bor med alla dina fel
jag vill vakna upp där du är, jag kommer inte säga någonting alls
allt du någonsin drömt om att vara komplett
små bitar av ingenting som faller
glid in

april

”glöm inte självomsorgen
glöm inte självpeppen
när det är du som har varit med och gjort en situation magisk
och du pratar om det vackra i den andra människan
det kan vara du som tar fram det
tänker på obehaget när min tolkning av
hur andra ser mig definierar hur jag ser på mig själv
tränar på, ristar in, att mina behov inte är krav
att man inte behöver sluta, att man kan ge på ett hälsosamt sätt
att kunna ta emot från andra
men att det inte finns några händer där min lycka ligger
bara modet att stå kvar i känslan
och den tydliga kommunikationen som är ärlig även där det finns skam”

Kommentera

