människorna som är kvar i ens liv
en hämtmiddag när allt känns tungt
några öl och spännande åsikter när allt känns tråkigt
och hur jag inte riktigt utnyttjar hur mycket jag faktiskt kan lita på
ormgroparna i min soffa
möjligheterna som någon ger mig, allt de ser i vad jag är kapabel till
hur vi firar varandra
hur vi har kvar varandras skratt
hur vi tar hand om varandra och möts
hur han säger att det är för att kärleken till mig är för stor för att få plats som det blir sådär att de uttrycker sig klumpigt
hur han säger att jag är en konstnär som kan skapa mig ur skammen
hur jag måste dokumentera igen, det är på väg, att komma ur mig, språket, jag känner att det är på väg

Kommentera

