Affiniteter. Du ger ett brutalt ärligt erkännande och jag vågar inte stå still, det känns som att jag ska missa något då, lyckas aldrig riktigt hitta det där jag letar efter. Du berättar om det du känner men det låter som att du läser ur ett uppslagsverk även när du är som mest sårbar. När du pratar om blod pratar jag om vatten, det blir som en kulturkrock. Kan inte du lära mig att vara sådär berättande, instruerande trots att du bara beskriver en stel verklighet? Hur fan lyckas du vara korrekt när du är mjuk? Jag har lärt mig en sak och det är att att vara rädd betyder att något är viktigt.

Kommentera

