mitt dygn går snabbare än de flestas

om jag bara har en är pauserna längre
det är lite som luften i samtalslistan
om pauserna är längre måste jag stå ut
och ändå inte kommunicera rädslorna och det som kommer upp mellan andetagen innan jag dyker ner igen
om mitt fokus bara för en vecka skulle ligga på en
då skulle jag vara mycket och ofta
personen skulle eventuellt kvävas
jag skulle eventuellt känna mig avvisad
ända in i kaklet tills det går sönder
det lilla avståndet mellan när nån hör av sig
och när han inte gör det
gör mig knäpp nog att vilja stänga av det där lilla pirret vi är med om
jag orkar inte vänta, jag orkar inte bli besviken, jag orkar inte vara med om att

varför är jag så långt i framtiden bara för att han inte

och förra veckan
är du beredd på dig själv
du kan inte ifrågasätta att jag är här
när han kom in genom dörren kunde jag inte säga något jag blev blyg han hade tagit mod till sig allt jag tänkte på var hur stökigt det var i min lägenhet så som det kanske är när jag mår dåligt
han frågar mig om kedjetäcket inte ens då svarar jag
vad finns det att tycka om hos någon som inte berättar något
hur blev det att vi kysste varandra

det var mycket kinden
det var ömt och skört

sen att bestämma sig
sen att upptäcka
sen att det blir måndag
motstånd
ifrågasättande

attraktionen som är svår att skilja från viljan
visade mig svag

”var hos mig lite”

tänker på överläge underläge ömsesidighet

rädslan för trygghet

hålla mig till en

lugnat min kropp

mitt trygghetsbehov
vill att det ska finnas ett ord för den där

vibrerande rastlösheten som jag upplever som

stillas av

från ångest till lite lite lugn

och därför så rädd för det

sluta samla på mig

rensa ut de som finns istället

spännande att jag gjorde så

grät ut

precis det jag behövde

kan inte det få bara vara okej

men det var ju en främling

ja det var där kanalen var

 

Kommentera

