Det finns historier jag inte sammanfattat än fastän de är slut och nu kanske jag hoppar i kronologin för nu behöver jag transkribera den här känslan. Så att jag kan titta tillbaks och le. Så att jag inte tittar tillbaks och ler. Så att jag sammanfattar och glömmer de oviktiga (och därför viktiga) detaljerna. 

There’s blood in my mouth ‘cause i’ve been biting my tongue all week

Att skogen var som en kram. Att nå den tidiga morgonen genom sena nätter. Olika nyanser av värme. Begränsade svar. Ge mig något litet säger jag, varför säger jag så, varför ber jag om något litet när jag behöver något stort? Varför får jag något varmt när jag behöver något som inte kan brinna upp?

Det innerliga i en hand mot en kind.  Bara ligga bredvid. Och eftersom det är någon som inte skriver så får jag vara den som skriver. Och använda dina ord.

Och det är orättvist mot oss att reducera det till kroppen men det är lättare att strunta i det om det bara är kroppen.

Om fingrarna mot höften.

Om inandningen.

Om hur dina händer lyssnar efter mina reaktioner.

Om insidan armen ovansidan underarmen.

Om hur de säkra händerna håller handen i ett hårt tryck.

Om täcket, käklinjen, låret.

Om fingertoppar mot läppar.

Om hur du kommer åt min nacke.

Om du mot sidan av min rygg.

Om mellan skuldrorna.

Om din panna och andning mot min rygg.

Om din hand under min tröja.

Om din hand om min höft.

Spänd, avslappnad,

Om handen i mitt hår, om handen runt mina handleder.

Om hur du har kysst mig fast du inte har kysst mig.

Om hur din gräns är full av subjektivitet och bortförklaringar.

Också mysigt.

Svara då.

Utanför ramarna.

Lyssnar och ler när han exalterat berättar om sina böcker.

Varför frågar jag om dina föräldrar och krav?

Varför tycker jag om att lyssna på dig när du pratar?

Varför älskar jag att höra vad du har tänkt på?

Prata till kommatecknet

Prata till skiljetecknet

Du frös.

Du säger mitt namn alldeles för ofta.

Varför vill jag fortsätta höra om dina ideologiska ställningstaganden?

Jag pratar i parantes.

Jag talar om mina förmågor som förbannelser.

Vari ligger brottet att bara lyssna till varandra?

Så många gånger godnatt innan godnatt.

Bara ett tag till bara något att prata om tillexempel varmt eller kallt tillexempel.

Skrattar åt tidningen.

Skrattar åt

Skrattar åt

Som om müsli vore viktig information

Snubblar vidare bara för att komma vidare

Varför vill vi så gärna bara veta mer oberoende av vad det är

Eller? Eller? Svara då.

Den vackra pacifismen

Varför är det så viktigt var du har gått i skola?

Du skrattar.

Godnatt sa jag.

Vad spelar det för roll vilken ost?

Det är en jakt på känsla men att inte låta dem styra

Förlåt men fint och

Kul

och

Att få höra dig prata om det som du flyr från

Fem minuter till.

Fem minuter till.

 

Här finns en plats för alla bilder jag ser framför mig.

Det går över, jag vet ju det, precis som de andra.

Hur de säger att jag ska vara en vän. De brukar ju säga så.

Jag måste försöka skriva mig till vad det egentligen handlar om.

Kommentera

