känner smutsen i benen
tvättar mina händer tills det försvinner
oljudet i mitt hjärta

snälla rör inte stereon.
snälla knyt halsduken.

bara vad? kan ta dig ur det här
bara flimret av ett tio år gammalt minne och det var inte ens dig jag såg
en natt till av två timmar kanske kommer äntligen galenskapen på riktigt

jag vill åt farten

 

kanske ihåligt

 

men toppen av din tunga får mig att

 

du skulle köpa apelsinjuice

 

du kommer leva alla dina dagar och jag kommer leva alla mina
och spöket i mellanrummet kommer leva och

 

kläderna kommer att vara lika avtagbara som i den där låten och

 

stora ögon kommer bli aska

 

som lite försvunnet

 

bara lite

 

en nyans

 

gråare

 

och sen min kollaps

 

 

 

de sjöng internationalen på persiska och jag grät

hon sa att min integritet märktes även om jag stannar vid varje konsertaffisch

hon sa att jag skulle andas precis när det knackade på dörren

jag köpte inget test

 

Kommentera

