kvinnosjukan i att förminska sig själv och välja sorgen och självutplånandet istället för ilskan för egentligen är jag ju förbannad, egentligen tycker jag att ni ska ge fan i och då menar jag verkligen ge fan i som i att hålla käften länge-ge fan i

att ta er friheter, att ha kvar mig, att använda mig som utlopp, att ha MAGE att inte se tillräckligt, att inte orka, att inte ens orka ta ansvar när ni dessutom får någonting för det. 

Och sen kommer jag på att jag är fri

Det är jag som väljer

Bland ögon och hud

När jag fastnar kommer det vara för någon som ser hur bra jag är

Och kämpar, satsar, inte bara riskerar, vacklar

Kommentera

