OM

 

berättar bördan genom papperslappar

vi låtsas välja det här

ingenting kan väl vara fel så här många gånger

försvarar intentionen

alltid mellan raderna

jag trodde att jag trodde att jag var redo att blöda

jag har lärt mig att lyssna igenom tystnaden

säga allt men kanske inte mena allt

jag har lärt mig att inte ge bort mig

jag ska prata tills samtalet inte stannar

släpp du

fortsätt hugga i min omöjliga själ

leta

jag är i en dröm

var inte ett vrak sen

vill du vara rädd?

inburad kommer du aldrig hitta ditt mod

du är alldeles för tillgiven och lojal för att vara egoistisk nog

så egoistisk att det gynnar mig

det här är inte hälften så förslavande

bli inte distraherad

vill du vara ensam?

du skulle inte ens klara att vara ensam

du kan inte ens rättfärdiga smärtan när jag försvinner

haglet av omöjliga flygningar

av det intressanta ljuset

du inte ska bli distraherad av

kärleken är andningen

 

det finns en hel livslängd

jag är inget annat än en självisk människa

och visste du att jag skulle stanna

NU

Det är bäst att jag skriver allting nu innnan allting flyktar iväg

Vadå allting

Detaljer som att du åt mina tomater.

Jag ska vara glad att jag inte är en robot.

Det är jag som använder honom som förbränningsmotor.

Jag kan hoppas vad jag vill men det det kan också vara så att jag är förstörd.

Att det finns så mycket is i mig att det bara håller i sig och sen rinner av.

Återkom till is. Återkom till teflon.

Egentligen är känslan bara varför det inte går just nu.

Sen vad det heter, om det heter bekräftelse eller om det heter ojämnt.

Eller om det heter att varsågod och gå tillbaks till din hela tavla där ingen färg har utgått.

För mig skulle färgen utgå.

Hur kan vi ens prata om Mona Lisas leende och inte skratta åt den uppenbara Carola-referensen?

Det kan vara som Simon & Garfunkel istället.  gamla vänner på parkbänk som bokstöd. väntar på solen. som damm på axlarna på de gamla vänner. “hur fruktansvärt konstigt att vara sjuttio”  “borstar minnen” “delar samma rädsla i tysthet” för det är ju precis det att ingen vill vara ensam ingen vill dö ensam det är det fundamentala i oss alla men vi kan inte byta ut en framtidsförsäkran mot en annan

när en kvot är full och den inte fungerade ska du ha en

annan som följer dig genom livet är det så

de tänker allihop det är ju inte första gången

någon säger att tänk när vi är gamla tillsammans

det är ju egentligen det vackraste som finns

ironin i min avgrundsrädsla för att dö ensam

är det den som skriker ur mig är det den de försöker täppa igen

de säger jag för att ja, det spelar ingen roll om det är unikt, det är ändå de

jag kan inte tycka att det är unikt.

för att hitta en väg som ens är möjlig måste vi upprätta ett bergspass

den högsta punkten på rutten

för tider av krig

sen är det tunnlarna under

för ett snabbare trafikflöde

men vi låtsas inte om tunnlarna
jag är bara ett experiment

du vet väl allt om laboratorium

det här är bara för dig att möjliggöra att under kontrollerbara omständigheter leva ditt liv

Vår förmåga till exakt försiktighet kräver sensorer, mät avstånd, mät riktning, det behövs sensorer för spaning.

Du är helt avlyst för annan trafik.

Något som möjliggör tågrörelse.

spärrfärd kallas det men det måste alltid finnas någon slags säkerhet

som ser till att vi inte kolliderar

trots att det är flera tåg på spåret

SEN

 

När jag är ensam

Om sju år

vad skulle jag få ut av det

du får inte mina lediga söndagar

du får inte

vi behöver något med ett lock dit allt är oåtkomligt från markytan

insekternas hud är täckt med ett mer eller mindre förhårdnat hudskelett

insekter bevaras lätt  i lådor

du verkar fascinerad av broar utan att se hur det kan bli symboliskt

jag är lager som tar upp kraft som leder till fundamentet som gör att det kan RÖRA SIG

DELARNA MÅSTE RÖRA SIG UTAN ATT TA SKADA

BRON ÄR I STÄNDIG RÖRELSE GENOM BELASTNING

TRAFIKEN BELASTAR

ska jag berätta mer om bron?
om bågen?

du följer inte med i liknelsen men

en stor spännvidd så att man slipper betongpelare i mitten

bron hålls uppe av bågar som pressas samman av bågens tyngd.

brobanan kan vara placerad över eller under, eller delvis över och delvis under, bågarna

det som spelar roll är

temperatur

utvidgning

sammandragning

vind

vridning

 

Måla bronslager över vår konstruktion.

Flera lager av stål.

Luftfartstjänster som möjliggör kommunikation

Prata med marken. Prata med luften.

mark/mark, luft/mark och luft/luft i syfte att utöva

flygkontrolltjänster och övervakningstjänster för att

fastställa luftfartygens det vill säga Drömmarnas position i syfte att möjliggöra säker separation

slå igen spiken

kan du gräva så lågt?

det kommer inte att fungera

för det finns inget kvar att bryta

du kommer inte sova

du kommer inte att le

jag kunde ha nämnt ditt namn

på ditt eget sjuka sätt

kommer du alltid vara trogen mig

Kommentera

