vi och orden
orden som kommer när vi är
inandning
slutade du för min skull eller hennes
i luftrummet mellan
i Hallen

alla gånger jag bromsar

du vet inte ens vad jag kan

sättet att föra en dialog
när båda vet att

herregud vad trodde vi själva

hur orden blir viskningar
jag vill aldrig sluta gestalta
just det
när omfamning blir det närmaste att krypa in under varandras hud
när att trycka sig närmre är det närmsta vi kommer

det att vilja blandas

inte nödvändigtvis vätskor
det handlar om essensen av mig och essensen av dig
du ser att jag ser dig

men jag har inte låtit dig se mig
så känner jag jämt
att min historia är något att skyla
som jag bär runt på
som är avgörande
så jag säger ingenting
om hur det trasslar till min vardag
vad spelar det för roll om du inte
får tillgång till mig
de brukar ju inte få det
just precis DE
jag kommer berätta historier om allihop och då kommer du blekna
jag kommer gå in i alla detaljer tills allting blir meningslöst
Det måste bli meningslöst

varför skulle de få det när jag inte får finnas till
varför ska du få veta vad jag brinner för
precis nivån av hur jag kämpar
hur fantastiskt det är att jag har utmanat mig som jag gjort

varför ska du få tillgång till mitt register av insikter

du ska leva tills döden skiljer er åt

med någon annans

nästa gång du kommer är det till tanken

du ska vara glad att jag är jag
begäret hade blivit så mycket värre om du fick höra mina ljud,
ohämmade

Kommentera

