Jag vet inte varför jag ska göra dig den tjänsten egentligen att tala om för er vad jag tycker.  Det är som ett skämt hur lite ni tittar på vad ni själva vill och samtidigt är så egoistiska. Det är som att ni inte vet vad som är viktigt för er. Det är som att ni inte vågar tänka tanken,

OM LIVET SÅG UT SOM JAG VILLE ATT DET SÅG UT

om allting vore möjligt

i den bästa av världar

jag har skrivit listorna

det kanske är överföringar ändå

det att jag blir så arg på människor som inte

tänker ansvarsfullt nog att ta hand om sig själva

 

jag pratar inte vad som är realistiskt

det handlar inte om vad du förtjänar

det handlar om att känna sig själv och vilka värden man värderar

och jag pratar inte om dina föräldrars värderingar

jag pratar inte om samhällets

jag pratar om dina egna

jag pratar om att skriva sina egna kontrakt

för var annars skulle man gå med på att

bara löpa med utan att själv vara med och diktera villkoren

 

jag har lärt mig att värderingen är riktningen inte målet

det verkar svårt för er att förstå

 

DET HANDLAR OM HUR DU LEVER

jag orkar inte förklara för dig att ditt liv är ditt liv

 

jag ber dig bara om några saker

börja med att prata med dig själv som gammal

berätta för mig hur det känns i kroppen

berätta för mig hur du tänker

andas med mig i hundra sekunder

nu kommer jag och hälsar på

och du får välja vad jag säger om dig

vad har ditt liv handlat om

hur mycket av det

som är viktigt för dig

får egentligen plats

diskrepansen

utforska den

 

vågar du ens acceptera dig själv?

vågar du ens mogna?

vågar du ens ta ansvar för ditt känsloliv?

vågar du ens känna efter?

vågar du ens vara medveten?

vad värderar du förutom MÄSTERSKAPET och STRÄVSAMHETEN

är det viktigt med trovärdighet

är det viktigt med självinsikt

utvecklandet, snälla

utvecklandet

äktheten, att vara sann mot sitt innersta

Kommentera

