Jag använder löftena från då:
Att vara i nuet
Att gå på möten
Att be om vad jag behöver.
Att avvisa skammen
DET ÄR OKEJ ATT VARA DEN DU ÄR.
Njuta av tillfrisknandet. Jag är där jag behöver vara.
Jag är inte hjälplös. Jag har val. Släpp skulden. Ersätt den med självförtroende. Släppa taget i kärlek. Dom älskar inte sig själva. Det är därför. Släppa taget om sorgen. Processa. Öppenhet mot mina känslor. Släppa de som inte tillfrisknar. Se att man har vågat sig ut på bron. Gå vidare även om andra inte gör det.

Lita på sig själv. Kontroll. Släppa taget om kontrollen. Känna känslorna. Jag kan bli lugn. En grå dag är en grå dag. Frigörelse. Hälsosamma gränser. Begränsningar. Balans mellan ta hand om sig själv och andra. Det handlar inte om att ha rätt. Utan om acceptans. Min väg. Sätta min egen kurs. Vi är maktlösa över andras förväntningar. Idag ska jag ta in allt som är bra runt om mig. Lösa problem istället för att reagera på dom. Våra egna problem. För idag. Styrka. Ibland visar sig styrka i hur jag visar svaghet. Jag är mänsklig. Känna igen känslor. OM DET VAR OKEJ ATT KÄNNA VAD SOM HELST. Acceptera imperfektion. Det jag gör är okej. Njut. Släppa taget om förnekelsen. Koncentrera mig på att bli trygg.

 

Jag är älskvärd.

Kommentera

