och varför egentligen vara någonstans där man bara är ett test för att se om någon klarar av en.

innan jag fortsätter berättar om honom ska jag berätta om dig.
som älskar min kropp. lägger tankarna och känslorna där jag brann i alla kanter, där svanken värkte, där yrseln snurrade men jag värderade ditt tyckande.

 

du är så vacker och på ett sätt var det lättare med dig.

och bakom ditt ansikte spricker en längtan. som om hela kroppen kunde rodna, en inlåst iver. en vår och en främling. du var ödmjukt stolt och hade drömmen som en fristad. brinner ögonblicket för att påminna oss om dess förgänglighet? längtan, du rinner ut och in i mig, upp och ner. utkikspunkten. besökstiderna. skynkena. du är min rodnad mina kinder mina eldar mina hemligheter. vi är kött vi är lust vi är nakna. om våra ord älskar. en linbana mellan våra stämband, intonationen, fostervattnet, säkerhetsnålar. det pågick fastän vi nästan skadade varandras vardag. du kan inte förklara att operationen gick fel. vi har ingen gemensam framtid det var det som gjorde dig ädel. det fanns inga ramar i vardagen. det fanns bara pax för juni. ord i kinden och att huden hade låst sig. det fanns bara åtrå i ögonvrån, mjukt, bedjande, medgörligt, och med motstånd. och för det fall jag skulle bli förälskad viskade jag till dig medan du smekte dig. dina orimliga förväntningar, hur du trånar, pulserar, värker, lider. hur jag svettigt väntade, vågade göra verklighet av våra eggande drömmar. den förföriska vaniljen och hur urkraften kom till ljudet av cellon. genom din upphetsning var du underlägsen. din kåthet gör dig tillgiven. du underkastar dig och reducerar all varseblivning till kåtheten. bara fåglar som publik. solostämman stack ut ur tumultet. vår kanon överröstar bilsuset. det knäpper i trät, det knäpper i huvudet. vi är sakta hovslag. vattnet markerar slutet. jag skapade en dröm ur vilken vi inte kunde slita oss. där satt käklinjen och skjortan och ögonfärgen och handslaget och den mjuka, auktoritära rösten. sökte hon en fader? var det viktigt att han fann passionen tilldragande? han skyddade sitt väsen med sin tystnad. hon tog efter det. min tystnad är det enda jag kan spela med. han var blygt omedveten om hur ögonen läcker. jag visade hur vi skulle våga vila händerna i varandras när vi gick sakta över djurgårdsbron och hur skulle vi hamna där? i en vardag, jag skulle få inreda varsamt och spartanskt och täckt av allvarlig litteratur. nu är allt tårgas och handgranater. det är som splittringspolitik och särarter, det är sårande egenskaper, uppställda ben, invikta åsikter.

du är ädel utan att vara så ren att dina händer smutsas ner av verkligheten
jag är erfaren utan att vara bottenskrapet

vi vågar känna men är otränade i varandras rädsla

när du vilar dina ögon på mig och jag vågar hålla kvar förstår du att jag har sprickor

i sprickorna finns information om min historia
jag behöver berätta den genom din mjuka mun för att inte sticka mig på den 
förbehandlad inte som det vita på clementinen
inte äppelskalet. du vaggar mig till ro för egen vinning. när jag är utan oro är jag din bästa lärare. det ömsesidiga beroendet. 

i slutändan letar jag alltid efter den andres behov.

bortom skuldkontot. 

 

jag vill skratta med någon tills vi kiknar

 

och du. lämna mig inte. lura mig inte. få mig inte att hoppas. lämna mig. ljug. försvinn. stanna kvar. och allt det där. 

solbränd, spelar du med din son har han något av ditt temperament hur är egentligen ditt temperament

 

vad ska jag göra med hur stor volym som helst vad gör det egentligen för skillnad hur många platser jag skapat för oss

 

bilden var såklart ofullkomlig

fragmentarisk och illusorisk

 

 

åtagandet av mörkerseendet smetar ut över väggar dina storsinta hemligheter med avsikt att skydda din familj

du blev falsk mer likt ett rovdjur för var dag som gick

 

Kommentera

