Området relationer

Ömsesidighet
Ärlighet
Kommunikation

En del av mina värderingar

Men i övningen där jag måste göra meningar av det
Inser jag att JAG vill kommunicera, ärligt

Jo
Ömsesidigt
Om det var vänskap men
Inte ömsesidigt i
Tillfredställda behov
Nej inte så
Men jag behöver trygghet
Jag vill vara med och diktera villkoren i relationerna jag är i

Jag behöver det du inte vill ge mig

Du behöver det jag kan ge dig

Du kommer ju inte göra dig så fri att jag får finnas ens existera bredvid dig. Varför ska jag nånsin se dig i ögonen igen?

Jag får inte kalla dig älskling
Jag kallar alla mina nära älskling

Oaktat mig herregud verkligen oaktat mig och mina händer som inte knäpper upp

Tar du nya beslut?
Är varje dag en aktiv fortsättning enligt dina värderingar
Riktningen
Du hade kunnat bli stadsminister ja det hade du
Du berättar för MIG om hus och lån och henne och jag ska stå ut
Det är ju den riktningen
Den värderingen
Är jag ett brott mot dina värderingar?

När jag får plats ska jag berätta om hur vi tänker om värderingar
Hur min egentligen
Livsfilosofi är

Kanske vore det lättare om jag hade frågat
Eller om du hade frågat

jag har inte en millimeter i din framtid att göra
annat än som en axel att gråta mot
Jag har
Tio
Femton
Som har mig som förstanamn

Om allt var annorlunda skulle du få lära känna mina kompisar och ni skulle ha jätteroligt. (En till såndär, jag säger så har jag det sagt)

Kroppsminnet

Jag hatar att du förstår värdet av att förklara en gång till
Med annat kroppsminne när jag
Jag missförstår dig

Eller?
du behöver förstå min historia för att inte döma mig nu när jag berättar om
Gatorna
Intrycken
Himlen

Och när jag inte förstår
Nej
Upprepar du
Nej

Och annat viktigt
Som att jag är viktig
Det rinner av mig

För din skull
Och min
Om det inte skulle rinna av mig skulle jag bli den som gav och lyssnade och fixade
Antingen skulle du då bli en bättre make
Eller så skulle du ta en massa livsomställande beslut för att komma åt mer kärna

Din potential om du inte skulle begrava hälften av din personlighet

Men icke att tro att jag skulle gynnas
Inte ens då skulle jag vara med
Jag är bara en transportsträcka
En språngbräda

Men ändå
Det du ger mig
Att våga stanna hos nån som till synes har växt upp väldigt annorlunda
Att inte dö av uttråkad
Inte tröttna inte arg
Inte jämföra utan
Lyssna till dig

Jag skulle faktiskt tro dig
Om vi inte var i den här rävsaxen

Jag känner det
Du får mig att vilja kommunicera rakt
Och
Ta in och
Komma framåt och
Förkorta missförståndstidsfönstret

Men situationen gör tystnaden till mitt artilleri

Ingen bor i skogen
Byggnadsställning
Skäggstubb

Ilska
Berättelser
Hur du pratar på
Kropp reaktioner
Kroppsdel
Kroppsdel ska få ett eget kapitel

Tårar
Skuld
Hur information matas in i mig
Som har plats
Tid
Verkligen inte ork
Att bearbeta
Upprepningtvånget
Mitt!!

Våld

Ingen bild

Men bilder!

Och du tåras
Förstår du om jag skulle använda mer av mig
Jag säger knappt nånting
Jag säger ingenting
Tänk om jag skulle säga
Så skulle vi flätas in
Närmre
Ska du få ha mig?
Jag då?
Har du aldrig
Lova mig säg att du
Aldrig tänkt tanken
Säg att du
Aldrig
Säg det
Var tydlig

Känslor med kort tidsprofil.

ilska
nytt bränsle.

 

 

sjöfåglar

fiskeredskap som består av en lina vid vilken (ofta levande) betesfiskar är fästade vid krokar”

större tyngder i ändarna,

mindre tyngder utplacerade
reven följer botten

vid ena änden fästad en lina

leder upp till något flytande vid vattenytan

Kommentera

