den ständiga skuldkänslan

att aldrig vara nog

den existentiella skulden

skyldigheten mot tillvaron

att leva ett fullt och helt liv

ångest inför ansvaret

den inre konfliktfyllda neurosen

ditt överutvecklade överjag

du vet att skuldbefrielse ökar förmågan att slutföra saker

mina upprepningstvång handlar om

sorg och skam och självständighet

du bryter mot moraliska standarder

du försätter med samma avstånd till idealet

eller så är det så att det inte är uppritat

vad du faktiskt går mot

jag kommer alltid prata om riktningen

skulden är en inre reflektion skulden är en indikator skulden är en hämmare

det finns en lönlös skuld

som handlar om ansvaret för andras smärta

när man har försökt allt man kan

en sjuk skuld när man förbjuder sig själv

jag drivs av skam jag är inte lika

van vid manipuleringen som

vässas av skuld

det finns manipulation av olika slag

DET VAR INTE ETT BROTT

DET VAR UTANFÖR MIN KONTROLL

ett gott beslut

försök att inte låta ett gott be slut

skapa skuld

när du fattar modet

jag beundrar mod

jag har svårt för feghet

jag har respekt för rädsla

men jag inte respekt för passivitet

brist på insikt

brist på frihet

skuld föder depressivitet

aggressivitet

kärlekslöshet

livlöshet

NÄR DU ÄR I FÄRD MED ATT ÄVENTYRA HÖGA VÄRDEN

det är konstigt

han är aldrig arg

han känner inte alls ofta

att han inte duger

är du rädd för att misslyckas

är du rädd för att lyssna förutsättningslöst

är du rädd för att låta allt vara tillåtet

är du rädd för vad som ska komma fram

kan folk lära sig att ventilera

du lastar av

vad är lastplatsen

hur blir balansen

tårarna

Kommentera

