perineum låter mindre snuskigt

davinci studerade människokroppen

handen

jag vet ju inte ens om jag får hålla dig i handen

det är du som ger mig tillträde

det gör spontaniteten annorlunda

maktkänslan annorlunda

men, jag är så van vid att förföra

kan tycka om att bli tagen med storm

när du har betalat för maten fast jag inte vill

så råkar jag glömma att jag inte får och vill

kyssa dig

tänker bort att du bär ring när jag tar din hand

hur vi går vid vattnet hur vi

retar varandra

eller mest du mig för att

jag blir så tyst och

du får igång mig om du

får mig arg

så du berättar om ilska

du berättar om sånt du inte brukar berätta känns det som

säger du

du berättar om sånt som berör mig

återigen

spontaniteten är annorlunda

om jag fick bry mig så som jag gör det

åh om jag fick vara jag

under en byggnadsställning

trycker dig mot mig

ber om ursäkt

låter mig känna

som om jag inte vet

har du kaffe hemma

du tycker om att trycka upp mig mot väggen

vi leder oss till sängen

om jag inte höll tillbaks skulle rytmen vara annorlunda

kanske finns det en annan närvaro i att tänka efter för varje

det är inte jag som ska tänka efter

jag är väldigt

väldigt väldigt snäll

för mig skulle det vara enkelt

går vi hela vägen är du som de andra

nu istället viskningarna

anspelan

huvudet och halsen

vila huvudet

vi har regler kring ansiktet pannan

det kommer ändå aldrig bli jämt

vi har fantasier om halsen

vi kommer ändå aldrig dit

du har lagt märke till min kind

jag har längtat efter din mun

tungorna

axeln

alla sätt jag skulle kunna

det har blivit som en mekanism i mig

de halva meningarna

det är en funktion

det är något som har satt sig

jag kan inte ens inför mig själv

armen

fingrar

vad är skillnaden

kanske om man inte ser

kanske om man gör det själv

kanske om jag hade

om jag hade visat hur jag

handleder

handen kupad

underarmen

om vi hade tid

om jag hade plats för känslan

armen

alla sätt att hålla om varandra

skuldran

alla knutar jag vill lösa upp

brösten allt jag kan säga om

thorax räddar hjärtat räddar luften

räddar mig från att

stannar vid buken

stannar vid ryggraden

stannar inte vid ryggraden

jag vill ha dig mot mina revben

Kommentera

