När jag släpper taget:

Jag vill veta vad du längtar efter
I livet
Jag vill höra mer
När du säger med
Gråten i halsen
Att det är din tur nu
Jag vill höra mer
Jag vill alltid höra mer
Fortsätt
Berätta

Jag vill skratta åt dig när du avbryter mig för att
Alldeles för länge
Prata på om ett humorprogram jag inte har sett
Men jag vill kunna kyssa dig då

Jag vill veta mer om
Hur du innerst inne
Precis som jag
Vet
Dina kvalitéer
Jag vill göra dig bättre, inte sämre
Jag vill bli
En bra version av mig,
Inte blekna

Jag vill veta hur det känns
I din kropp
När du tänker på mig
Jag vill veta om du ler
När du tänker på att vi fnittrar
Jag vill veta hur länge
Du har gett dig själv tillåtelse
Jag vet min gräns

Jag vill veta om du är lycklig
Jag vill veta om du lever som du vill och fan fan fan inte för min skull
Det vore ju helt världsfrånvänt efter två gånger
Utan för din egen
Som sagt verkligen oaktat mig
Hur du hade tänkt
Se på dig själv och din situation
Är du den du vill vara
Och om inte
Den du vill vara
Är han närmre mig
Eller längre bort ifrån mig

Det där att de tror så ofta att jag är så flyktig
Förstår inte att jag kan vara både
Spännande och
Helvete jävla fredagsmys
Jag är den som tycker om
Att fixa men också
Påhittig
Utflykterna
En gång var jag världens gulligaste flickvän

Ont gör det
Att bli reducerad
Jag förstår inte varför det är så viktigt för er
Att göra mig illa

du, som medveten om maktpositionen, är det bättre att vi inte säger någonting
Eller är det just idag
Som det är viktigt
Att bara säga hej
Du är en människa för mig
Är det inte idag man vill säga
Inte föra ett långt samtal
Men bara säga
Du. Hej. Gud. Vad gör vi. Men. Du. Finns hos mig. Jag har tänkt på dig idag. På gott och ont.
Men såklart
Jag ska inte
Du vet ju vad jag tänker
Om jag skriver
Då kan du lapa i dig orden
kvarstår gör det att
du gör det klart för mig att jag ska sluta
kvarstår gör det
Att det är en en tidsfråga
Innan jag förstår
Innan drömmarnas port
Innan bubblan spricker

Kommentera

