det kommer inte klarspråk bara metaforer på kvitton

du utnyttjar skarvarna som uppstår mellan min huvudklang och min bröstklang

vi blir basarnas lägre register, pressar upp rösterna

vi är markeffekten för att kunna färdas i luften

vi är gästdirigenter som utnyttjar ögonens stereoseende

du utnyttjar uppåtvindar som bildas på vågorna

ju mer det blåser desto kraftigare uppåtvindar

sedan kan fågeln glatt glidflyga på vågen

 

mina konturlinjer blir ett säljande

en militär metod som utnyttjas vid övervakning

 

du är som nationalekonomi
tillväxt i ett tillväxtområde
ökande klyftor

jag är en marxistisk analys

centrum utnyttjar periferin

 

vi vet min fallsjuka

snabba uppstigningar av höjdsjukan

jag kan inte andas på höga höjder

försämring sker närmast regelmässigt under natten

 

du drar upp reven vid fångsten

jag förlorar lyftkraft
orsakad av turbulens

en luftströmning på ovansidan vingen

alltför stora anfallsvinklar

överstegring vid vilken fart som helst
anfallsvinkeln överstiger

gränsen

 

vid låg fart ökar också det inducerade motståndet

vilket ytterligare gör att motoreffekten måste anpassas

 

överstegringen hävs genom att piloten för fram manöverspaken
så att anfallsvinkeln minskas

 

det skapas ett svart hål för informationen att försvinna permanent genom

 

och värme kan lyftas

till en ännu högre nivå

till en nivå där den blir nyttig

där den kan värma upp annat

 

men vi måste arbeta för att nå den teoretiska gränsen

det finns ingen verklig maskin som är så effektiv

som en friktionsfri rörelse

 

tjärnen ingår i försvaret

befästningarna stödjer varandra med eldgivning

vi förstärkter med taggtråd

kalkulerar närmaste skjutavstånd

undersöker våra stridsvagnshinder

 

Kommentera

