Takrolimus

 

igår när han såg på mig och frågade hur allt hade gått förstod jag hur hemskt det var under sjukskrivningen
hur yrseln såg ut

idag blev jag väckt i tid och om fyra dygn finns det flädersaft
jag vill ha vårfest på gården igen

tacksamheten över vännerna har aldrig någonsin varit större

 

tidigare beskrivningar av mig som katalysator
hur jag säger att jag tänker inte ta hand om smutset och översätta det tills det blir miljövänligt
hur jag tänker, jag ska inte vara en reningsprocess som behåller allt

hur jag inte vill vara ditt filter

i sommar ska jag läsa juridik igen och det kommer handla om dispositiva lagar

skrivarlinjerna och vilken ska jag välja?

lyxproblemet i att bli vald

 

äcklas av det subsolida

 

jag blir en dyslexi

en generator

jag vill inte vara något bränsle

 

jag är kapellet (vad menar hon? kyrkorna? orkestern? båtduken? kemins kapell? ett lock? en dekoration till din uniformering?)

 

det egenmäktiga förfarandet

tankestörningen som hindrar det talade språket

 

jag är ett vandringshinder

jag är växelvärmen

jag är en vinkelformig konstruktion

 

jag är försänkningen

jag är rummet som hindrar objekten från att röra vid varandra

jag är Eldavbrottet

 

jag är spärrsvaret

jag är interferensen

 

jag är polarklimtatet

jag är vattenfilmen mellan hjulen

jag är induktionen och normalkraften

jag är timmerstockarna som fördelar belastningen

jag är en enriktningsvagn

jag är systolen
den fas i hjärtcykeln då
hjärtkammaren dras samman
kammartrycket
aortaklaffen

blodet flödar

genomblödningen

 

jag är tysabrin

stoppar ärrbildningen

jag är blodigeln

jag hindrar blodet från att koagulera

 

jag är heprain

jag är allelopatin

jag är nejlikan i en mogen frukt

jag är ögonbindeln

jag är förbygeln

jag är motljusskyddet

jag är strypleken

du är marknära ozon

du är gropavall

du är sargen

 

Kommentera

