skriv ner allting nu

så du inte vältrar dig i det sen
det enda det får bli är isåfall poesi

och då ska den vara vacker

men skriv nu utan ambitioner

hur du kan tänka dig att han kommer längta precis som du

hur du är ett redskap hur han har ljugit hur han har sårat och utnyttjat

hur han har varit ett oansvarigt barn utan konsekvenstänk

hur du fick öppna upp utan att bli emottagen

hur han kört mellan olika filer och nu svänger tillbaks till livet

jag var att köra fel litegrann, jag var ett sidospår

högerregeln är otillräcklig

trafikanter på huvudleden ska ges företräde av trafikanter på anslutande och korsande vägar

ondast gör att öppna sig att visa sig

att göra sig själv själv sårbar

att göra sig hudlös och bjuda in

att tillochmed få receptet för hur det hade fungerat

det var viktigare att göra mig till en kropp än att ha en vän för livet

jag förstår inte hur man kan bygga ett förtroende kring en lögn

och allt som går att le och skratta åt tillsammans
allt som är associationer till redan ingrodda internskämt och hur samtalet flyter
jag förstår inte vad det är med mig som är så omöljigt att vara med men så möjligt att skapa
bubblan

beroendet av en två fem minuter till
det är väl ändå inte kroppen

kanske kroppen som reagerar men det är väl ändå mitt

vad ska jag kalla det väsen?

 

skriv tills det känns utnött och uttjatat

skriv varenda detalj så det känns avklarat

 

 

om det är någon sommar när de juridiska termerna ska möta de litteraturvetenskapliga termerna är det nu, herregud

Kommentera

