nu har jag kommit in på skolan man bor på också

och det är ju tur att jag får något annat beslut att tänka på

för här kan jag ju inte sitta och lyssna på erik hassle

 

herregud erik hassle? vem är jag men han sjunger ju om just att

skratta bort det

titta bort  

spara bekymmerna till en annan dag

dra en solskenshistoria i ett hällregn

hur du inte vet vad du har förrän du saknar det

att du var tvungen att kasta bort det

att du hade fel från början

att du hellre ger ditt ego en push

att du är en dåre

att det var ett spel du spelade

 

men det som fyller min varelse

är ditt sätt att ta av mig

i alla bemärkelser

elden, omfamnade tills det brinner upp

inga kyssar farväl

bara jag som får gå vidare till nya kärlekar

håll i vår förälskelse lås in den åt mig

så att vi kan titta på den när vi blir äldre

när vi har “tid nog att skriva en episk dikt”

hormonerna vrids upp

vada i havet,

det är högvatten,

havsskum

tårarna rullar ut på tidvattnet

när vi är sjöstjärnor

 

jag kommer röka som en tok och ha blommor i håret

den söta sommarluften kommer jag minnas

när vi kan säga att det var flera somrar sen

och tills dess

om du skulle berätta det för mitt hjärta

vad skulle du berätta

vilken är sanningen som vi har delat

det var lögner som drev oss isär

de älskande orden som penetrerar dina läppar

som en fiskare förlorad till havs

du finns i detaljerna

på slutet av min linje

och du kan väl försöka få lite sömn?

du kunde inte fånga alla dina misstag

och du gjorde ingen nytta på land

 

det finns ingenting att vänta på

det är bara att släppa

först måste jag bestämma mig för hur mycket skuld du har

ögonen du kommer titta i är inte mina

du kommer aldrig höra mig sjunga

kanske nån solig dag

nej, du är en liten pojke därunder

du döljer ditt ego

herregud vi kommer aldrig se varandra igen

 

mina ben skulle värka

mina muskler skaka

mitt blod rusa och dina ögon kommer..ett vapen.. mitt hjärta

skeppet har seglat

spårade ur

motorn gick ur oss

min hud kan känna spåren av spänningarna

hur våra ljud försvinner i två riktningar

Kommentera

