du jonglerar våra sorger mellan varandra, berättar du om min också?

nej, det klart, jag glömde –  “jag är en mycket bättre lyssnare”

så kan man bortförklara sig ur allt ansvar som med människa

 

vilket betyder att du inte ens kan berätta om mina sorger

 

det borde väl ha räckt för mig som kvitto på att du inte gick att lita på som kvitto på att du skulle gå ifrån mig mitt i  anknytningsprocessen, du kan säga att du ville se mig. att allt du ville var att bara få en minut till, några ord till.. men du ville inte kämpa, du gör det tydligt för mig att jag inte är någon man kämpar för. men förstår inte varför de vill plocka delar ur mig, plocka sönder mig, peka på att jag inte är hel, men ändå ta isär mig, jag förstår mig själv i det här men inte de som delar mig i bitar.

 

jag är ett maskrosbarn, och jag skrev om ensamheten och skammen

jag skrev om att träna på att visa sig sårbar

jag skrev om att jag skulle respektera mig själv och växa

jag beskrev hur rädd jag var

hur jag ville förstå att läkning är möjlig.

jag berättade om hur jag växt upp i lögner av känslor

och hur jag har lärt mig att ljuga om känslor, jag har lärt mig motsatsen till tillit

jag har lärt mig att frysa in

jag berättade hur andras behov styr mig

jag berättade hur jag är skräckslagen för att bli avvisad.

jag berättade hur du var en upprepning av alla tomma löften

jag berätatde att den trygghet jag behöver är att kunna uttrycka

jag berättade att jag försöker lära mig att bryta tystnaden.

jag berättade att det leder till att känslor kommer upp

jag berättade om den sårade känslan och tomrummet

och ändå gör du så.

Kommentera

