Hon pratar om inga garantier
Om beröm av person inte prestation eller situation
Vilken jävla motståndskraft mot en sjuk vecka
Ontbesked avlöser varandra

Jag är ingen kuliss
Möjligheten att betyda något
Vågskålen, rollerna
Hur han använder tydligare ord
Och håller fast vid vänskapen
Tillochmed underhåller den
Skillnaden mellan sviken besviken
Att ens göra jämförelser av dem i termer av
Utbyte saknad person intressen
Värre att längta
Att ha samhörighet
Olika brott
Hon slinter med fingrarna, lämnar spår i mina dagböcker
Från varsitt håll precis samtidigt herregud det är ju för fan pinsamt hur tydligt det är
Jag är inget verktyg

Jag är en person med alldeles för tydliga känslor i kroppen. Alltför starka dagdrömmar och med ett krossat hjärta som vågade öppna sig för någon som lovade att finnas kvar.

Jag kan skriva om korridorer
Om kyssar och att slukas
Jag kan skriva om genvägar
Om hånet mot det vackra
Att döda något på det sättet

Jag kan skriva hur mycket som helst
Det är så jag blir
Gränslös
Lika bra. Att du tröttnar. Vrid ut allt. Överdosera.

Dragningen jag känner är otrolig
Det räcker att jag blundar
Fantasin skenar
Vi är i Europa
Jag är naken

Kommentera

