jag undrar vem som blir den första jag ger bort mig till
skyll dig själv när du gjort mig till en kropp att kasta bort

Ljug för mig, det är du ändå bra på. Ljug och säg att du inte känt och sett framför dig mina kyssar, mina lena innanlår. Ljug och säg att du inte tänkt att vad spelar det för roll. Ljug och säg mitt namn, säg att du inte vill glida upp, närmre, passionerat, ohämmat den här gången. Ljug för mig, att vi aldrig blir vilda tillsammans. Att jag aldrig, överst med händerna i håret.

Och kroppen är egentligen bara skuggan av allt som hade varit

Snart kommer ilskan på riktigt, den är närmre nu

När jag tänker på att jag har levt ett helt liv i oro
Varje gång telefonen ringer undrar jag vad som hänt henne
Så jag sa att jag längtade efter att landa någonstans
Det sa jag till dig
Att jag behövde något som inte fladdrade
Något som inte försvann
Det sa jag

Nu är det sommar och värre
Jag håller mig flytande trots konstant oro
Rädsla
Magontet när det är dolt nummer
Men polisen brukar knacka på min dörr när hon är borta
Lugn andas räkna till tio

Kommentera

