Hon kommer kunna hålla kvar dig
Med skulden runt dina händer
Inte förrän man speglar sig i varandras behov

Tänker på vilka känslor vi tror är okej att känna

vilka som inte är det.

Är det okej att känna längtan eller sorg, men inte okej att känna ilska?

Är det ok med ilska men inte skam?

Inventera hur känslor har hanterats i din omgivning. Tänk på vilka känslor som varit tillåtna.

Jag förstod mycket när jag fattade vilken roll jag hade vad gällde emotioner i min familj.

Vilka känslor är svårast?

konturen av dina emotionella fotavtryck
De onda cirklarna
Hur tydligt det blir för mig
Att du låser av skuld
Ser svart och inte kan gå framåt
Gå på ett annat spår
Ta med dig strategier som funkat
Prova nya infallsvinklar

Du måste höra din historia
Titta på dina tankar och våga vara kvar
Det finns fler insikter än de du hittat

Allt som påverkar hur vi känner

Allt som saknas i din historia?

Allt du inte vet förresten om min historia

Försök medvetenhet
Försök titta på dina grundantaganden
Du utgår från att du vet hens intentioner

Vilka bevis har du för att det inte är helt

utan intention och/ multipla och motstridiga intentioner

Dolda motiv och antaganden om intentioner
Tolkningar som blir till känslor
Hämndaktioner

Ni vågar inte ens inventera behoven som driver er åt alla håll

Vad kan förändra en känsla, vilka handlingar påverkar dina?

Förklara ärligt utan att skuldbelägga och kom sen och berätta sen hur du gjorde ditt bästa

Hur problem förstoras
Hur jag ser mekanismerna ända härifrån
Hur jag har absolut ingenting med det att göra
Hur det ändå frustrerar mig

Allt blir antaganden
Ni som inte pratar med varandra
Och på så sätt håller er fast
Det finns en brist på mod

ta dig runt skulpturen
observera
tankfullt
ärligt
öppet
rättvist
Berätta för mig sen om behoven i dig
Om ilska, sårbarhet och att bli utestängd. Berätta för mig om skam och skuld.

Kommentera

