Och istället får jag göra det med andra men jag märker i hur språket känns att det är du som äger det. Det är en dimension, en vrå, en våglängd som ingen kan komma in i. För din del sover du med någon annan varenda natt. Det är därför jag inte tror på din förälskelse. Jag skulle aldrig klara av att stirra upp i taket varje dag sen vi skildes åt. För det syns i mina ögon att jag inte är klar med dig. Jag kan göra det en gång, två gånger, tre gånger. Jag kan ge mig hän åt lusten. Men jag skulle aldrig kunna leva med någon nära inpå bara veckorna efter jag blivit så förälskad i dig som jag blev. Min tanketid är din ett tag till. Jag kan inte försöka lura någon att det inte är så.

Kommentera

