och dom säger att du är ett fegt svin och att jag borde berätta varenda detalj för henne

ändå är det dig jag ringer när jag gråter och inte dom

ändå är det dina ord jag vill ska vagga mig och jag håller tillbaks för tänk om du faktiskt får trösta mig och sen försvinna igen hur sjukt
hur sjukt är inte det
hur skadad blir jag inte av det
hur uppenbart blir det inte att jag inte är något att kämpa för
hur vidrigt är det inte att du har mig lindad runt ditt finger right next to din vigselring
hur förnedrande hur äckligt hur det än är så hör jag dig fnittra och mig fnittra mitt i gråten
jag förstår inte vad vi gör med varandra
jag skulle så gärna bara ha utforskat det
vetat var vägen ledde
jag kommer alltid undra vad som hade hänt

vi kommer inte ifrån det och vi är redan ifrån det

det blir aldrig mer än såhär och jag sa det aldrig

jag sa det aldrig: att jag ville vara din

jag vill vara din

jag sa det aldrig rakt ut
bara halva meningar
hade det gjort någon skillnad
att jag åtminstone hade varit ärlig
kanske att jag åtminstone inte hade varit feg
du bad mig vara konkret
det jag behövde gick inte att kräva
det var för tidigt
hade velat ha kvar dig
känna dig bättre
sett dig i ögonen när du sa att du var förälskad
det hade varit hemskt och jag hade stått ut jag hade varit kvar tills jag kände att jag fick kräva det av dig att du var tvugnen att välja nu valde du innan jag ens fick säga mitt och det är väl mer verklighetsanpassat

jag sa aldrig ens allt som jag är kär i med dig
jag vill säga allt så att jag kan tömma mig
jag vill få huvudet runt att vi aldrig mer ska se varandra
jag vill ha sagt allt
men hur ska jag kunna säga allt nu när du är i allt
jag associerar till imorgon?

jag vill vara din och det är en omöjlighet

jag går in i augusti med andra
för att komma över dig

Kommentera

