Han säger att min blick är lugn men fullkomligt penetrerande. Han pratar om ett melankolisk skratt
och att han vet att det där skrattet innehåller varenda förlust och vart enda sviket löfte.
Det gör ont i mig att han såg oordningen i mig.
Jag vill visa hur jag är när jag är ordning.
Han pratar om förtätningen mellan oss
Som om han stjäl något när han är med mig
använder något han inte ha rätt till

Jag ska klippa ut vad han skriver om mig och försöka se mig ur den synvinkeln
Den gäller säkert dig också
Många av er
Jag hatar att det är ”er”

Kommentera

