“Spetsen av respektlöshet maskerad bakom ett leende hon använder, förmågan att vistas överallt i hela rummet trots att du kroppsligen befinner det i uppenbart ointresse för omgivningen extraherar du vad som finns under ytan. Du står nära någon framför ett öppet fönster och röker. Perceptionen av allt som pågår i närheten är eftersträvansvärd, ofiltrerad och rakt in i dig. Jag ville stjäla den förmågan, testa metoden för mitt eget sätt är det motsatta. Långsamt registrerande, intrycken och möten som måste processas i månader innan jag kommer kommer in, kommer in till kärnan eller orden eller manéren korresponderar med. Du har inte valt, möjligtvis har du lärt dig, metoden att påverka ditt framtida ännu inte skapade inre. Jag gör aldrig det, jag är en observatör, ståendes halvt utanför varje sammanhang jag är i delvis bortkopplad, upptagen med registreringen. Det är inte av frivillighet eller av val, det är något rotat i mig.

De pratar ofta om mitt sätt att registrera.
De pratar också ofta om att det inte är ett val, hur de är. Och återigen, särskilt med mig.

Kommentera

