Och om vi skulle haft tid

skickade honom texten

får ont i magen

undrar om han

får ont i magen
vet att det inte gör någon skillnad
att vi ändå har olika bilder av verkligheten
att jag ändå verkar krävande i bara min känsla
att allt alltid är stort för mig
att livet pågår
att tiden
instensiteten och vikten är annorlunda från
person till person att
blickar och att skälva till
att äta en stad med ögon och näsa
och påhittade minnen som för att spara
för att jag vet att det är ändligt
och förgänligt
att tvingas le mot solen
marineras i närheten
i den luften
nånstans bubblar ett mörker
ett kloaksystem av sanningar
nånstans en kraschlandning
krampaktigt
händerna tröttnar till slut
nerverna överstimulerade och avtrubbade
förlorat förmågan att upprätthålla
pariteten av
pariteten i
skitsamma graden av mina reaktioner
nånstans var det här det sista jag fick ur mig

jag slutar hoppas nu
på att du talar sanning när du berättar för henne om mig och vår kontakt
på att du kommunicerat och varit ärlig med allt
på att kunna vara en del av ditt liv.
på att du ska kunna ta några initiativ
och på att du ska kunna finnas där för mig

jag slutar tro nu

på orden du gett mig

Kommentera

