JANUARI

en perrong jag försökte säga något
mail
förväntningar
insikter
om att jag måste ta ansvar för egna behovdu kom till min dörr

vi tog en promenad
vi pratade hos dig om att varför ligger vi inte bara med varandra

det var bollfest

jag ligger i din sängoch vill ha dig

när du gick ställde jag mig med näsan mot dörren

jag ställer mig med näsan mot dörren andas

känner mina bröst tryckas mot den

känner hur det skulle kännas om du stod med dina händer om mina höfter
om du skulle kyssa min hals och vandra med händerna
du skulle vända mig, dra min käke mot din

kyssa mig starkt, greppa mitt ena bröst och använda andra handen att placera min arm ovanför ditt huvud

du skulle fortsätta kyssa min hals, upp mot örat och andas tungt
;;;;
jag ligger i din säng och funderar på den bästa tolkningen av att du vill vara lilla skeden
när jag får vara den vill jag trycka mig mot dig men jag vågar inte
vågar inte veta om du blir
vågar inte veta om när du känner mina bröst i ryggen
vågar inte veta om du längtar när du känner mina händer
du kysser min axel
andedräkt mot min hud, långsamt
jag tycker det vibrerar i luften men vågar inte tro på det
jag känner hur jag blir
***

och alla gånger du tagit emot min gråt
på senaste tiden säger du,
att det är ingen fara
att jag inte ska skämmas
att det är okej
att det inte alltid kommer vara såhär
att du har valt att vara med mig
att du vill det

jag erkände för dig att jag kom tillbaks i helgen för din skull
det var lite för mycket på hybriskontot så nu måste jag hålla mig borta

och när jag gör det ber du om ursäkt för tidigare beteenden
och så är cirkeln igång igen

***

våra kyssar i nacken
varför är det det jag behöver

 

**

 

 

sen är det fest och jag är jag

 

och ber om ursäkt fast jag inte behöver och nu

vill jag närmre men samtidigt inte förlora dig

 

nu vill jag och hoppas jag

att jag inte förstör oss

att jag inte försvinner

 

och du säger att du aldrig vill att jag ska gå

du säger att du älskar att vara med mig

och jag kan för första gången mena det när jag säger att jag aldrig har varit såhär med någon

 

Kommentera

