NOVEMBER

Det finns knutar i min rygg och när man löser ut dem löser man ut sorgen och när jag har hållit den inom mig tillräckligt och därtill är den ute på bordet och du kan inte ens gå hem utan att jag krampar mig kvar i din famn. Du säger att det inte finns någon pliktkänsla i det utan du gör det för att du vill och du lyssnar på mig, säger att det som är fantastiskt med mig är att man vågar prata när jag är bredvid. Du brukar vara som jag är nu, du brukar lyssna. Och du säger det så ofta att du inte borde lita på mig.

Att bråka sig fram till en återförening för att framställa iscensätta arrangera illusionen av
ett förtroende
Då kommer du gå säger du och det är ju precis det. Att gå inte.
Ett försök att måla upp scenen så många gånger jag kan för att hitta detaljerna
Fingrarna nyckelbenen halsen håret
Ömheten det faktiskt sensuella
Det omättliga i att jag behöver greppet
Håll mig

Jag berättar om han som kallade sig min bror och du om hon som är din syster men ändå är det inte så. Det är väl inte så men varför är det så viktigt för mig att det inte är så
varför ska du vilja ha mig kroppsligt också
Nej det är spänningen jag vill ge dig
Pirret som strålar

Kyss mig så vi kan veta
Om det är dött stelt helt inte levande
Eller om det springer något genom dig
Som jag väcker fast du vill ha kontroll
Kan du bestämma dig
för att inte känna nånting kan du bestämma att jag inte är vacker
kan du peka ut dragen som skulle göra mig oemotståndlig
kan jag vara en glimt för dig
jag vill vara en glimt för dig
jag vill vara undantaget

Kanske är det i det långsamma som spänningen uppstår
kanske är jag en idiot som sa att
jag också undrar ibland
om det är något

Kanske är det du gör att verkligen visa mig att jag är precis hon

Du är modig men du är feg och då vågar men du är lättskrämd
och jag vill inte förlora dig med hjälp av min hjälplöshet
och hur kan jag känna mig osjälvständig när jag i tio år har gråtit ensam

När nävarna tar vid
Du ska ingenstans
möjligtvis hem

Hur längesen
vad längtar du efter
är du svartsjuk

Jag vill berätta om mamma om pappa om fobierna om relationerna om anknytningen om det lilla lilla barnet

Blir du rädd för mig om jag berättar allt bara så att jag har det sagt?
Nej varför skulle jag bli rädd
okej inte rädd men blir du trött
orkar du stå kvar
om jag bara
jag behöver bara
det är som när någon behöver kräkas
håller du mig när jag gråter
jag lovar att du inte kommer behöva göra det läge
jag lovar att det tar slut
kan jag verkligen lova det?
det är väl just det att jag inte kan det att jag känner mig som en bottenlös person
och att jag inte vill vara ett ansvar för någon
men herregud du är ju inte ensam och personen du lär känna kommer ju inte behöva bära dig
nej men den kanske upplever det och speciellt om den inte vet vilka viktiga relationer jag har och
för varje ny erfarenhet är man ju lite annorlunda och det blir den personen som får äran bördan
att känna just den delen av mig när jag hade kommit sådär långt eller kanske slungats tillbaks

och du känner dig hedrad när jag skriver om dig
när jag gråter hos dig

när vi ser på film

handen under täcket

mina bröst som längtar lite
och slottsfesten och hur du pussar min kind varje gång jag pratar med någon
hur du påpekade i efterhand vilka jag pratade med
hur vill ha dig blev en låt
hur du berättade att du somnade hos mig
hur du viskade att jag inte fick åka hem
hur jag precis när du somnat vågade påtala
för du sa ju det där om vintern igen
och kvällen jag kom hem
och vid bryggan
någonstans blev jag arg och tyckte att du var feg
någonstans tyckte jag att du tog livet för givet
att du lät dig bli bitter och klagande
någonstans vill jag att du ska kämpa för att få mig att spricka upp
någonstans vill jag att du ska kunna ta emot mig när jag faller

 

att vi inte har någonting gemensamt

men att alla ser oss som en enhet

 

jag skickade brevet

du sa att jag var vacker

 

 

 

du kysser min hals

Kommentera

