Min fråga handlar om hur vi möter varandra. Den handlar om att ta emot varandra och att våga stå kvar. Det handlar om härbergerandet.
Det handlar om att lyssna utan att formulera någon annans behov. Det handlar om att inte utplåna sig. Det handlar om att släppa kontrollen och våga låta någon se dig.
Jämvikten.

Det handlar om att våga ta utan att tro att du behöver ge tillbaks. Det handlar om att våga ge utan att någon springer iväg med dig. Det handlar om att ge bort sig själv en stund.

Min fråga handlar om att vi är olika. Det är mitt ärende att undersöka hur. Inte ens varför, utan hur. Det är att närstudera utgångspunkterna. Att genom akademi och poesi strukturera våra mönster. Att vilja förstå. Mitt ärende är att aldrig ge upp, att aldrig hata det jag inte förstår. Mitt ärende är att förstå. Mitt ärende är den villkorslösa kärleken.

Min fråga handlar om hur vi är funktioner för varandra. Hur vi begränsar varandra, hur vi trycker på knappar. Min fråga handlar om att vi är system. Vi har manualer och historik. Vi har underhåll.

Min fråga handlar om att bli lämnad och vad den gör med en.

Det handlar om att vara stark och svag samtidigt och att våga visa upp sin skörhet. Det handlar om att skörheten är vacker och att andra kan lära av den. Det handlar om att våga ta i det som gör ont. Det handlar om att aldrig vara rädd och att alltid vara rädd.
Det handlar om skillnaden.
Andra får vara rädda, för precis vad som helst, inte jag.

Det handlar om att sortera insikterna, stuva om, placera dem i rader.

Det handlar om att hitta ett eko som svarar.

Du kan inte hitta svaret innan du hittar frågan
och du måste våga stå kvar för att ställa den.

Kroppen stänger av, reaktionerna hjälper till med försvaret, men du måste lyssna.

Din kropp har en fråga.
Rama in det som är flytande.

Kommentera

