kommer ångra mig om inte språkidentiteten får fram nu, bland autonoma nervsystem och volontärer, bland att vara ett stöd inte en behandlare, att vara vuxen 

down the line
hörlurarna har inte tillräckligt bra ljud för att hösten ska tränga in 
relationstankarna, vad det är, i perspektivet loving what is
det aktiva lyssnandet i kombination med tanken på behov och självupprättelsen
samtidigt tankarna om planhalva och att ingen kan älska åt det skrikande barnet åt mig

det historiska i de senaste dagarna och hur jag aldrig kommer glömma den dunkla belysningen och barnens blickar

det brunoköijeriska i bilden av kvinnans intressen och mannens karriär

hur blir det om jag använder mindre bokstäver eller kanske viskar fram det

hur blir det om jag skriver det på lappar under kudden

egot ser kortsiktigt och lustfyllt tror det, egot ser till omedelbar trygghet och dopamin

bortom säkerhetsbeteenden och undvikanden, bortom triggers och hierarkier

tackar insikterna för att kunna sitta i ett rum hos han som säger att det vore dumheter att utsätta balansen för såna risker som att stå på ett tak
kommer ångra mig om inte dikterna får förlösas snart, de ligger i en kokong omgärdade av hemligheter, de ligger i dvala omvirade i bomull och ljudisolering

skrik eller viska det spelar ingen roll, blicken skvallrar

det glittriga som kommer efter en öl, det avtrubbade efter fem
varför är du inte törstig hur kan du inte vara törstig efter det jag har att säga

hur kan det inte vara som vatten att se in 

hur kan det inte klia i hjärttrakten

Kommentera

