så mycket nytt som genomströmmar. om smärtkroppen. patrick watsons och ed harcourts röst som lägger sig som en hinna över. att jag klarar mig om det värsta händer. att känslorna är information. att jag inte behöver förklara för någon. det kan vara femton, tio, åtta, ett år sen och det kan vara någon som fått en symbolisk betydelse i min inre karta. men jag behöver inte förklara mig.

jag minns när han fyllde 27 och knackade på min dörr.

jag minns när han spelade fadern.

jag minns när jag pratade om gamla stan.

jag minns när jag pratade om budapest.

jag minns breven jag skrev.

att älska någon på riktigt är kanske att inte vilja förändra personen.

och att vara villig att kommunicera på ett nytt gemensamt språk som får uppfinnas gemensamt.
och att läsa dn och dricka god juice.

Kommentera

