den äkta nyfikenheten måste ju koppla loss egot och titta lite på det.

samhörigheten måste komma inifrån.

det kan inte vara avhängigt sällskap att resan, filmen, låten, bokupplevelsen är legitim i sin styrka.

vad är allt det som jag alltid har kallat det som måste ut?
var är du när jag behöver dig?

egentligen behöver jag ingen.

múm och minnen.

oktoberstark sol.

vad är det som är fött när en bara vill veta mer?
varenda liten detalj.

vad är det med röster.

vad bor det för minnen i min kropp

vad kan förlösa bubbelplasten

varför tänker jag på händer som trycker ut knutar

varför tänker jag på närheten innan kyssen

varför tänker jag så mycket på närvaron som inträffar när ljus och ljud harmoniserar

fuktiga blickar i olika riktningar

otvivelaktigt och bestämt

det är en förlängning av kärleken hur vi tar i varandra

några sunda dygn

några vardagsbetraktelser

gemensamma upplevelser

mina ben, vår inandning

det vibrerar bakom orden

Kommentera

