jag kan inte sluta tänka på skogen

skogen som en tatuering

skogen som en liten mössa på jorden 
skogen som murr

som födelse och som grav
som färger som inte finns

som hem 

skogen som flykt

skogen som bekant och främmande

skogen som mjuk mossa och hård sten

skogen som det som är vi

skogen där vi lämnade kvar något

skogen var vi hittar tillbaks

skogen som du möter utan mig

skogen som du lyssnar till när jag inte hör

skator alldeles för högt upp i träden
ser hur du du rör min axel, säger akta 

bäcken, det är en sån dag idag en sån där
det doftar eller är det hur det låter

det är årstid i skenet

det är snabbspolat

hur hamnade vi här?
du hittar inte hem
det är vatten upp till knäna, det är gyttja, inte kvicksand, det finns ingen kvicksand bara på film
skogen som färgen på mina läppar
skogen som böcker eller löv
träd som enskilda och som flock
bekanta dig med björkarna
att bekanta sig med stammen
årsringar och rotvälta och förvuxenhet

det ålderliga

Kommentera

