Stryker med tungan mot läppen, känner den övre tandraden. Mjuk, ordentligt borstad.Det egocentrerade i det perspektivet. Vad vill du berätta? Sluta kommentera dig själv.

På håll, en perfekt tandrad. Manliga ögonfransar som ser målade ut. 

Förhåll dig.
Om jag fortsätter tystnaden får jag ingenting. Om jag ber dig stannar du. Om jag formulerar det åt dig tror jag inte på dig. Om du är tyst ser jag inte din sårbarhet. 
Det är läpparna runt sugröret. 

Jag lägger armarna runt honom och känner hur han går sönder mellan mig. Märker att jag tänker att han borde sluta röka så mycket och skaffa sig ett jobb. Men jag säger ingenting, jag ser honom i ögonen och ser honom verkligen. Han blir liten hos mig. Liten och anarkistisk. 

Jag stannar kvar och ställer mig mot bröstkorgen. Hör snabbslagen. Vet vad de betyder.

Jag är tidig. Sitter med ryggen mot dörren. Han ska inte få se mig. 

Jag drar med skeden längs kanten i latteglaset. 

Handen i nacken. Egentligen redan där.

Den absurda tanken att vigselringen skulle vara slipad. 

Kommentera

