släpp inte bokstäverna fortsätt skriv

tillfrisknandet; skallgång för att bearbeta. årsringar trä er över mig, omslut

omrama, kringgärda

omvärva, kringvärva

skator tjuter. det är att genomsynas, att spricka upp

bli molntäcke

repertoarens nypremiär

varje öppen blick; chockartad

tillslutna lungor

krävande

miserabelt

tänk blodflöde

det som väver samman är framåtrörelsen

skridandet

kälken 

ur spåren sjunger vi sånger

förstärkare mot stormen

segel åt rätt vind

nedsjunken // dalen ropar

elljusspåren // krackelerar

jordskred // skal skärvor kockor

skockor

varm dräkt mot huden

ingenting föll i mina händer

aska aska i ansiktet

gula gula kinder

skuld skuld skuld

ser du in i mina vägar nu 

ser du hur det går

är tonerna kartan 

är sökandet det som gör att du ser 

ser du mig uppifrån

från helikoptern

ser du mig inifrån

följer du mig som en prick på en karta

säg nånting

Kommentera

