Bland bröllop och skärgårdsöar och storstadssemestrar och att byta jobb, bland att stänga dörren till henne när hon kommer och agerar barn till sitt barn, bland att stå ut med skuldtyngden av hans sms, hur mår barnen, bland allt det, försöker jag skapa mig mitt eget.
Det är återkommande, att jag bara vill att det någonstans, någonstans ska få ord. I terapirummet kommer det få ord. Jag ser fram emot hösten på det sättet.
Att få berätta, att få utforska mitt inre för första gången. På riktigt den här gången.

Det brukar påverka anknytningen till andra, det brukar göra mig aggressiv, när jag döljer mina rädslor, när jag önskar att jag får berätta, när jag förväntar mig, nu är det så tydligt uppdelat, att jag ska göra det någonannanstans.

 

 

Kommentera

