Det finns så många små drömbilder, jag kommer lättast åt dem när jag hör musiken.

Korsord, morgontidning, juice. Morgonsol, mjukhet.

Filmen om schack.

Hur han påminde om L på det sättet att han blev så associerande. Hur han påminde om E på det sättet att han inte kunde hålla orden tillbaks. Hur han påminde om pappa.

Jag har börjat leta mig under skammen. Är så mycket mer intresserad av vilka behov som ligger under. Vad är det jag försöker dölja med omskrivningar? Att jag är känslig. Att jag behöver prata. Att jag behöver säga, sätta ord på. Så jag ger mig själv det. Platsen, tiden, orden.

Kommentera

