beklagligt, att intellektualisera bort känslan, att vara så ivrig att inte vara i den (jag, i det här fallet), samtidigt förståeligt, då känslan bor i samma rum som det jag kämpar med. det spelar ingen roll, hur mycket jag sätter ord på det. jag kan lika gärna skriva om det jag drömde om inatt istället.

det var persienner & hur skuggor syns in genom rummet då, kvällssol mot naken överkropp. det kommer bli ett helt kapitel när jag skriver ner det.

blixtbild: en grå höstkväll gå på middag hos de mest filosofiska vännerna.

bild II: vad min pappa skulle säga

bild III: höstlöv, hörlurar, händer, inte som romantisk bild som vem som helst utan för att rama in samtalen, för att ha en bild för hur samtalen inte slutar, att de pågår i promenader, får riktningar

bild IV: vi bråkar, passionerat & sakligt samtidigt, men vi andas, kommer fram till mitten

det var längesen jag såg det så tydligt framför mig med någon, fick så mycket inspiration att skriva långa kapitel, fick lust att fotografera eller filma för att förkroppsliga det. drömmar är drömmar men magkänsla är magkänsla, den måste ju räknas för någonting.

säg att det bara är ett rus, att det går över.

att det är tiden i månaden som får mina händer att
tänka på att knäppa upp byxorna, tänka på hur hud känns mot hud
komma hem, hålla om varandra, andas i nacken, ligga tätt,
vara närmast, lära sig varandras kroppar, testa, vakna, köksbord,
känna hur han känns, inuti, bejaka självklarheten, trycka honom närmre

 

Kommentera

