Instinkt, intution och fantasi istället för ögon. Och ögon. Men det är just instruktionen att beskriva något som om jag ser det första gången. Det gör mig både matt och äventyrslusten. Kan det vara något på en ö, något med en båt. Kan det vara en man med fler rynkor som ler när han säger att han älskar mig? Då ser jag definitivt med intuitionen också. När jag inser att jag inte kan ta emot det och att jag vill ju ha barn.

Nackdelen med att man skriver för sällan är att det ligger slaggprodukter, slask, rester, ytskrap i vägen.

 

Skrapa.

 

Favoritsaker, som om det vore banalt. Samtidigt hade jag älskat att höra dina tjugo favoriter.

Avokado. Lemurer. Fläder. Allt kan inte vara smaker. Det är ofta trygga platser människor berättar om när de berättar om något de älskat.

Kommentera

