Johnny Flynn sjöng Hard Road jag sjöng

kolla på konstformer

klockan

och koreografin

som springvals, varje gång handryggen

kroppsliga och rumsliga uttryck, långsam vals

vändningar, vänd dig, gå förbi

varje gång förflyttningar

bakom

framför

växlingssteg

viss exponering vill man inte

vissa saker vill man inte träna bort

vissa vill man inte vänja sig vid

inte bli immun mot

som morgonstöld

jaha

solljuset

vaknar

utanför hörs rullväskor mot trottoaren och jag kan bara höra det som ett soundtrack

vad Hard Road blir på svenska

  1. svåra vägar under natthimlen,

2. fortsätt, åk, farväl

3. havet kom, tvättade mig

4. vinden blåser på alla sätt

att älska någon på alla sätt

***

glöndande bränder har förflyttat mitt hjärta så långt

som skottlossning

och färger som inte syns

avlägsna samtal,  kom med mig

hon vet när

hon vet hur

hon vet en dans som bränner henne

****

ur askan delar de

de renaste ljud

blytunga huvuden

& sånger från hennes

och de gamla trädens

bevingade vind

 

 

Kommentera

