Inget anteckningsblock i närheten.

”En tanke på slutet av glöd”
”Jag övar på natten”
”Det är som du säger, vi finns kvar”
”Kom om du vill det, kom”
eller ”Kom vilding”

Hör inte om hon sjunger att känslor är vapen.

Jag hade glömt hur ryggraden krampar av återhållna impulser och hur händerna värker av det ledsna. Det sitter i mig. Ambivalensen måste ju också bo i dig. Det eviga avvägandet. Du förstår inte att jag äter dina ord.

Tar en bild på mig själv när jag är nyvaken. Det syns hur mjuka de är. Och mina läppar blir som korallfärgade. Det lägger sig en turkos hinna över bilden. Och något med guld. Jag önskar att det inte vore mot alla regler.

Det finns något här om enklav/exklav. Jag hittar det inte.
Det finns något om bumerang. Välvd ovansida.
Något om en vattensluss. Att lyftas mellan olika nivåer. Släppa igenom tillräckligt.

Jag äter dina ord.
Du förstår inte att jag äter dina ord.

 

 

Kommentera

