Anteckningar från sömnhålet

med medicin kommer annat framså ont i mina händer du vet 

andningen stakar sig och min bröstkorg

Drar ihop sig

gråtattacker som bara varar en kvart

måste trösta sig själv

kan inte vara du som 

då lär jag hjärnan att den innersta kritikern har rätt

att jag bara är värd närhet som 

aldrig första plats

som om bara de som sett mig rädd och liten vet vem jag är och det är så skönt att jag vet att det är fel nu

tänker på hur vi säger att vi ska exponera oss för beteenden och uppmuntrar undvikandet, väljer alltså beteendet, inte tanken

för att komma åt känslan, vad är det vi behandlar, önskar för effekt

vore det tanken skulle vi ifrågasätta den med verktyg men vi lämnar det som fristad så när jag blundar får jag tänka vad jag vill och jag tänker vad jag vill både på rygg och på mage

nattkänslan

att jag är ingen närvaro att bota frånvaron med

 plötsligt bara värker det 

Kommentera

