det är hur du behandlar dig själv, skulle du vilja veta vad du känner, är du nyfiken på vad du känner, det har varit effektivt för dig att stänga av, att glömma bort, att kolla bort, att skämmas istället

 

hur är det, att dela, att berätta, vad väcker det för känslor i dig

 

det är de föräldrar du har, hur är det att det är verkligheten

 

det måste finnas någon annan som kan berätta om den konstanta skuldkänslan och sätta sitt liv på paus, som kan säga att jag inte behöver sätta mitt liv på paus, att jag får gå vidare, att jag får finnas till och vara lycklig trots att de inte fick chansen

trots att de inte älskade sig själva tillräckligt för att ge sig själva det de var värda

att jag får växa och gå framåt trots att de lever i en sån misär

hur går jag en dag utan det

hur går jag en dag utan att tänka att jag borde vara någon annanstans

hur släpper jag in någon

hur vågar jag damma av och kasta bort

låta mig vara värd det som är helt och rent

gör dig av med dig som är kantstött

du är värd det.

så jag behöver svarta sopsäckar och såpa. jag behöver den långa spellistan. och när jag rensar utvärtes märker jag

 

jag märker alla relationers dynamik

jag får syn på vilka förbud som kommer från mig

och vilka som är där

jag får syn på hur trist det är

att vara lastplats

 

I

det jag inte begriper är hur det kan vara så

obegripligt

att se, känna, ta in

skillnaden i tillgång

skillnaden i tillträde

skillnaden i information

situationer innehåller information

information som påverkar maktbalansen

informationen kan antingen tillhöra en eller båda

informationen kan när den inte delas göra så att den ena parten upplever osäkerhet

jag vill inte ha dig, inte på det sättet

 

II jag väntar på att våren ska fortskrida så att jag kan släppa in nytt, rent och äkta

 

III utbyte, resonans, som james blake-albumet hur det bara pågår, den pulsen, den framåtrörelsen, drivet, hur det känns som att hitta nya färger, så kändes det att prata med dig, det är det det jag saknar

Kommentera

