som sagt omlott för vad är ett substitut för vad

vilka lager

 

innerst modern och sorgen sen fadern och skulden

sen att bli lämnad sen att gå ifrån

 

du hade hatat honom

du hade tyckt att han var en hippie

 

och ni två då

vad ni hade pratat om

 

jag lever mitt liv i drömmar om ett visst solljus ett visst soundtrack

det är dags att vara här nu

 

det finns någon som har någon annan

det finns någon som är långt bort

det finns någon som är farlig för mig

det finns giftet

 

giftet som jag varje gång tror har gått ur och sen är det lika aktivt igen

 

tillskriver alldeles för starka egenskaper

förhöjande

 

Despite our history somewhere in your nights you’re stuck when you think of me

 

så för att komma åt mitt språk måste jag åt orginalattityden

den har bitterhet i sig

trots min allergi mot harm

min allergi mot det som programmet lärde bort mig från

 

en del av upprättelsen kommer med ilska och en del av ilskan kommer fortfarande med kritik och anklagelser

man kan inte vara godhjärtad

inte helt

 

man kan inte utge sig för att vara så nobel att det inte handlar om en själv i slutändan

 

 

Kommentera

