Pijoner och victoria secret den med amber och rökdoft och alldeles för varm sommarkväll och alldeles för skaviga fötter. Det är då, när jag kommer hem som jag vill att du ska sitta här. På min innergård. Jag ser luvan, av någon anledning en cigarett och rena, skära drömbilder. Det har ingenting med att jag tror att det kommer att hända att göra. Jag byggde drömbilderna när vi bara hade träffats tre gånger också. Det är något med hur ditt väsen, sinne, sätt, är. Hur du är sammansatt oavsett. Hur du är du oavsett. Det har ingenting med att sätta på piedestal att göra. Alla hundratals brister ingår. Det är trots det och på grund av det.

Kommentera

