Hur många tankar som egentligen beror på så mycket egentid, doftnoter. Vi pratar om perspektiv och fokalisering och jag tänker på berättelserna jag skulle bygga av texterna i höstas. Det finns ett berättande, en berättare som är orädd och detaljer som skiljer sig från hur jag brukar göra. Jag brukar hoppa över miljön och gå rakt inuti, det brukar verka som att det utspelar sig ett rumslöst tillstånd. Det brukar vara så mycket inre processer och förnimmelser att det inte går att placera någonstans. Det vill jag träna på, stöpa texter i omgivningar.

Kommentera

